Cyklo dovolená Korutany 2022

Náš prázdninový azyl - Hotel Turnersee

Účastníci zájezdu

První tým, který se na výpravě představí je tým Polanka Mountfield Team. Je to velice silný tým a jejich síla je umocněná návratem Klárky. Takže tým Bédi Trávníčka hlásí „jsme full“. Dlouholetý lídr týmu Silva slibuje že ostatní členové pro tým udělají maximum. A nyní si jednotlivé členy představme.

Leader Silva

Dlouholetý tahoun tohoto cyklo týmu. Je průkopníkem ebajku nejen na Moravě, ale také v celých Čechách. Když ještě Sláďa z Vřesinského teamu jezdil na kole s pomocnými kolečky, tak to Silva brázdila české a rakouské hvozdy na prvním elektrokole, které v Polance bylo k vidění (vůbec nechápeme proč reklamu na e-kolo dělá nějaký Jágr). Je to lídr se vším všudy. Celý tým s lídrem ráno stává, snídá, uklízí, obědvá, běhá, regeneruje a také večer usíná. Když Silva odejde za svou druhou největší láskou (do pěveckého sboru Klimkovická Pěnice) tak doma zavládne smutek a žal. Je všestranná. Umí dobře (za 3) česky, anglicky a při minulo roční dovolené se naučila němčinu jako rodilý Rakušan /všichni číšníci byli paf/.


Domestic Kamil

Druhý člen týmu, kterého chceme představit je Kamča. Je to srdce celého Polaneckého Mountfieldu. A to srdce bije jen pro svého lídra (Silvu) a pro svou značku. I Kamil přesedlal z horského kola na ebajk a nyní si užívá bezstarostnou jízdu nejen z kopce. Jeho neskutečnou výhodou je, že na klasickém kole jezdil velice frekvenčně a tuto techniku si přenesl také do svého e-cyklo světa. Tady svou frekvenční jízdu zdokonalil tak, že při odjezdu na 80 km trať mu tramvajka hlásí sedmdesát procent nabití a v cíli 120 procent. Je to tak. Namísto aby na náročné trase čerpal energii z baterie kola, tak Kamil rozkmitá své mladé nohy tak, že zmate baterii a ta místo výdeje energie dobíjí. Kamil se mnohdy se nechá svou elektro pohodou unést tak, že zapomene sledovat cestu a zabloudí. To přisuzujeme je blížícímu se jubileu. Své značce Mountfield je věrný až za hjob. Vše, co má doma tak je určitě z Mountfieldu nebo z Decathlonu nebo Canisu. A kdyby jeden z nich vyráběl záchodové prkénko – má jej doma.


Watergirl Klára

Klára se po delší odmlce vrací (po dopingovém trestu) do Polaneckého týmu. Pro přední cyklistický magazín The Polanka Cyclo Post se svěřila, že ji kolo hrozně moc chybělo. K návratu ji hodně pomohlo minulo roční soustředění na Kypru. Tam se rozhodla se vrátit do týmu. I přes letošní náročný program hlásí, že je na korutanské dobrodružství stoprocentně připravena. Jen dodejme, že Klára vyráží do Korutan na klasice.


Waterboy Ondřej

Nejmladší člen týmu je klasik Ondra. V jeho věku a síle není pochyb, že se vždy bude pohybovat na čele pelotonu. Ondra pilně celý rok trénuje a vrchol formy dolaďuje právě na tuto událost. Je tak zapálený pro tento sport, že na kole jezdil také v zimě. Tady nastává otázka, zda se jeho osobnímu servismenovi podaří doladil kolo o něco lépe než loni. To je jediná neznámá pro tohoto skvělého jezdce. Pro stejnojmenný cyklo magazín se svěřil, že se těší na jízdu na svým leader při sjezdech na trailech v bikeparku.

Druhým týmem, který se nominoval na nejtěžší korutanskou tour je KTM Smilovice Racing. Již v minulém roce, kdy tento tým vyslal do Rakouska jen jednoho jezdce se ukázalo, že stáj KTM šahá po kvalitě nikoli po kvantitě. Letos tato stáj přišla s naprostou přestupovou bombou. Většina stájí, když nakupuje tak hledá cyklisty, kteří jsou ochotni pracovat pro již daného lídra. Stáj KTM na to šla zcela opačně. Ta šáhla hluboko do své kapsy a do týmu přivedla cyklistu světového formátu – Jolanu. Rázem se dosavadní leader (Jirka) musel spokojit s rolí domestica. Částka, za kterou byla Jolanka přivedena do týmu není známa. Můžete si to ale spojit s faktem, že na další jezdce stáj KTM již neměla eura ani rubly. Celý KTM tým se představí v kategorii ebajk.

Leader Jolana

Ještě před rokem byste o Jolaně jezdící na klasickém kole našli zprávy maximálně ve sportovní rubrice novin Gazeta Wyborcza. Ale touto přestupovou bombou se o tuto skvělou jezdkyni začaly zajímat světové plátky. Třeba ve sportovní rubrice Le Figaro (Francie) můžete najít titulek: Jolanta – od polského záhonu do světové stáje KTM. V tomto článku Jolana popisuje jak se z klasického kola a od záhonu ve Smilovicích dostala do světového ebajkového kolotoče. Na svůj vstup do ebajku a její kontroverzní minulost naráží český Blesk. Dává na přetřes dva roky starou kauzu, kde Blesk upozorňuje, že jako magistra mohla být zapletena do „dýlování“ podpůrných látek slabším Jolaně nestíhajícím cyklistům (klasikům) v polském příhraničí. Letošní příprava je pro odborníky taktéž záhadná. Na první pohled se zdá, že budoucí lídr stáje netrénuje a furt se rýpe v beskydské hlíně. Naším redaktorům se ale povedlo odhalit, že Jolana neskutečně maká na přípravě na nadcházející srpnový vrchol sezóny.

Domestic Jirka

Sesazený lídr stáje Jirka zůstává v klidu. I přes minulo roční úspěšnou tour v údolí Mondsee se příchodem Jolany musel spokojit s rolí domestica. Odborníci se ale o Jirku nebojí. Věří, že Jirka pro tým bude velice platný. To dokazuje při každodenním tréninku. Na svém ebajkovém kole hltá týdně desítky ba i stovky kilometrů po Moravskoslezské kraji.

Třetím týmem, který se dodatečně nominoval na nejtěžší korutanskou tour je WRZESSIN MERIDA CLASIC. Tato stáj byla do tour do nominována po vyřazení ruské stáje КОМАНДА ГУЛАГ УКРАИНА (Gulag Ukrajina Team). Pro tuto novou stáj bylo velice těžké najít závodníky, kteří by byli výkonnostně a kvalitativně schopni konkurovat zbytku pelotonu. Nakonec z Vřesinské stáje zní – splněno!!! „Máme v týmu to nejlepší, co ve Vřesině můžete najít“. I přesto, že je tým dvoučlenný tak startuje jak na klasických kolech, tak na ebajcích. Pojďme si jednotlivé aktéry družstva představit.

Leader Zuzka

Pro nezasvěcené by se mohlo zdát, že Vřesinský tým má jednoznačného lídra v podobě Sládi Sladikoviče Sladikova, ale vedení stáje si zvolilo do čela týmu neznámou závodnici Zuzku. Na základě pátrání po tomto jméně jsme došli k závěru, že Zuzka je pro cyklistický svět paní Columbová. Rodina tuto členku týmu WRZESSIN MERIDA CLASIC všemožně chrání před celým světem tak dokonale, že ani vřesinští sousedé nemají tuchy, zda se v trvalém bydlišti zdržuje. Nám se ale podařilo zjistit alespoň informaci, že je několik desítek let statnou ošetřovatelskou nejmenovaného věhlasného vřesinského sportovce. Korutanská tour bude pro Zuzku velká premiéra a určitě bude v hledáčku všech médií, která se o tuto tour zajímá.

Domestic Radim /Sláďa/

Tento vřesinský universál je to nejlepší, co se v této malé obci okupovanou velkou Ostravou nachází. To je bezpochyby holý fakt. Tento universál, který je fakt dobrý ve fotbale a badmintonu (tady zaskakuje za reprezentační kouče na velkých turnajích) se do cyklistické pohody dostává až letošní rok. Již byl dvakráte viděn v občerstvovací stanici v Jilešovicích, kde mu kluboví lékaři dávali iontové nápoje přímo do žil. O nominaci do této stáje hrozně stál. Sláďa kvůli formě přestal kouřit, vyhýbá se alkoholu a bůh ví čemu ještě. Sportuje 3–5krát týdně. Je veleúspěšným koučem nejen badmintonové repre, ale také vřesinského fotbalu. Je ale pravdou, že v obou případech se tyto sporty dočkávají vítězství, vždy když Radim navštíví (4–7krát týdně) bio cukrárnu. Radim procestoval téměř celý svět (alespoň to tak vypadá). O román s Bangladéšskou ambasádou se zajímal i Steven Spielberg. Ten prohlásil, že Jurský Park a Indiana Jones je proti tomuto románu tragikomická sra.ka. Nyní se ale vraťme k nastávající tour. Tady máme pro soupeře dobré zprávy. Z přemíry sportu a nedostatečnému přísunu tradiční stravy není Sláďa v optimální formě. Proto také vynechává tradiční cyklo pouť do Smilovic. Tuto trasu musí uskutečnit alespoň jednou za život každý dospělý a duševně zdravý cyklista (to asi souvisí s výše zmiňovanou statnou ošetřovatelkou. Moc se těšíme až se tento tým postaví na první (doufejme, že ne poslední) etapu Tour de Korutany. Určitě přispěje ke kvalitnímu průběhu celé tour.

Poslední tým, který se na výpravě představí je tým Slivoni Racing Team. Tento team patří mezi nejstarší družstva, která se na dovolenkových okruzích představují. Vzpomeňme alespoň některé absolvované okruhy: Klenovice 2011, Schladming – Kraselov 2015, Kaprun – Pálava 2016, Slovenia – Třeboň 2017, Julky 2019, SalzburgerLand 2021. Jeho dvouletí členové jsou: Jajča, Radim, Honza a David. Na tomto týmu je velice pozoruhodné, že neobsazuje kategorii ebajků a striktně se připravuje na klasické závody.

Old Leader Radim /Domestic/

Tým prochází přirozeným vývojem. Dlouholetý leader týmu Radim byl před nedávnem vystřídám svým osobním domestikem Janou. I přes svůj mladistvý vzhled je jasné, že patří do pozdní gotiky světové cyklistiky. Však také jako jeden z mála pamatuje vpád sovětských vojsk do bývalého Československa (pro mladší ročníky kteří neví co bývalo Československo). Jako mladičký sportovec poprvé čichnul k cyklistice na kole pionýr. Po nějakém čase začal mít pocit, že toto kolo mu již nestačí. Tady nastal mírný problém. Zjistil, že rodiče na nové kolo nemají a navíc závodnička favorit je nedostatkové zboží. Jediné dostupné kolo byla nenáviděná ukrajina. Nakonec se na malého Radima usmálo štěstí. A to hned dvakrát. Poprvé při fotbale, kde si tento nadějný cyklista zlomil ruku a pojišťovna rodičům vyplatila úrazovou pojistku ve výši 1500 Kčs. Podruhé proto, že tátova sestřenice pracovala v mototechně a dokázala pod pultíkem sehnat zbrusu novou favoritku za hrůzostrašnou cenu 1521 Kčs. Radim rozbil prasátko doložil 21 Kčs a kolo bylo jeho. Takové byly cyklo začátky Radima. Nyní tato stálice týmu brouzdá své cyklo toulky na kole MRX. Nemáme obavy, že tento závodník nezvládne rovinaté etapy. Otázkou je, jak se vypořádá s kopcovitým terénem korutanské tour.

 

Leader Jajča

Jana je současný leader týmu Slivoňů. Zbytek týmu pracuje jen pro její blaho. Jana je tak výkonná, že je postrachem nejen špičkových klasiků, ale také ebajkových specialistů. Díky Janě je ale tento tým v hledáčku cyklistického svazu a antidopingové kontroly. Svaz hledá, zda Jana nepodvádí či si nepomáhá nepovolenými prostředky. Třeba zda nemá někde zabudovány baterky. Bo do kopce fičí jak Ferrari. Antidopingová asociace se zase snaží zjistit, kde a z čeho tato závodnice čerpá energii v náročných alpských etapách. Tým ale hlásí: „jsme křišťálově čistí…“. Také letos má fantastickou formu a celý tým na Janu spoléhá. Jana nyní šlape kola Scott.

Waterboy Honza

Tento nadějný mladý závodník, který má za sebou jeden profesionální závod Porubajk 2016 se bude snažit korutanské etapy roztrhat a připravit výhodnou pozici pro cílový sprint svého leadera Janu. Jezdí na kole Scude. Toto kolo je jedinečné. Má totiž vše, co má závodní kolo mít: rám, kola, řetěz i sedátko. Jeho kariéra začala v jeho útlém věku. Velký cyklistický zlom nastal, když mu v servisu při jeho 15tých narozeninách odmontovali podpůrná kolečka. Bylo velmi těžké se přeorientovat na čistě dvě kola. Po půl roce v cykloškole Twardzik & syn se podařilo přídavná kolečka odbourat. Od této doby tento cyklista stoupá výkonnostně nahoru. Také u tohoto závodníka jsme chtěli čerpat informace ze světového tisku. Na internetu jsme našli jediný článek, který pravděpodobně směřuje na tohoto bojovníka.

Waterboy David

David je nejmladším členem stáje Slivoňů. Tento sportem obdařený mladík vyzkoušel spoustu sportovních odvětví. Fotbal, florbal, aby nakonec zabrousil do badmintonu. V tomto malém a nicotném sportu byl v žákovských kategoriích dokonce v širším reprezentačním kádru. S cyklistikou začínal velmi brzy. Slastný pocit usednutí do sedla kola okusil již ve třech letech. A hned mu to šlo. Nebýt badmintonu určitě bychom ho nyní vídávali po boku světových cyklistických ikon. Vše překazil již zmiňovaný badminton. Na nic jiného mu nezbýval čas. Tady započala jeho cyklistická neochota účastnit se cyklo výletů. Navíc díky viru, jehož jméno se nesmí vyslovovat a dosažení určitého věku David přesedlal na cestu dobrodruha. Ne že by si obul toulavé boty. To rozhodně ne. Tento nadějný sportovec se pojal hledat filozofii létajících pečených holubů do úst. Jeho nejčastější a nejoblíbenější poloha je ala Honza za pecí. Leader týmu ale pevně věří, že letos týmu pomůže k vysněnému vítězství na korutanské tour.

Tak toto je představení posledního týmu, který se přihlásil ke korutanskému dobrodružství.

1272650-200

Na co se můžeme těšit kole

Doly ve slovinské Mežici

Trasa č.1: Prohlídka dolu na kole – Hotel Turnersee

Tato atrakce je pro ty, kteří se nebojí tmy. Při zhruba osmi stupních Celsia a vlhkosti 95 procent se projíždí starým dolem, cestou kolem úchvatných kamenných útvarů a do horských síní vysokých téměř 30 metrů, kde můžete pozdravit Pána prstenů. Může to znít nebezpečně – ale zážitek z jízdy v tunelu je ve skutečnosti zážitek, který si může užít celá rodina.

Pod vedením průvodce a vybaveni přilbami a baterkami můžete bezpečně jezdit z jednoho údolí do druhého po více než 5 kilometrů dlouhé podzemní cestě. Připravte se na nezapomenutelné dobrodružství. Stezka vede bezpečnými tunely s převýšením jen asi 15 m. Jen nečekejte pohodlnou jízdu.  Díry a hrboly po bývalých železničních pražcích Vám to rozhodně neumožňují. Cyklistické dobrodružství začíná přivítáním průvodcem v Infocentru geoparku Karavanke v Glančniku v Mežici.

Společně zamíříte ke vchodu v Igrčevu v Črně na Koroškem, kde vstoupíte do dolu. Po projížďce podzemní stezkou vyjedete z dolu v Bregu v Mežici, odkud sjedete po asfaltové cestě (asi 1,5 km) do výchozího bodu v Glančniku. Důl má stálou teplotu 10 °C. Úplná tma a bezpečnostní předpisy vyžadují použití speciálního vybavení. Povinné je použití helmy a svítilny. Vybavení si můžete zapůjčit po zaplacení vstupného. Doporučujeme teplé oblečení a cyklistické rukavice. Celá prohlídka trvá cca 2,5 hodiny. Věková hranice je 10 let. Prohlídka dolu na kole je možná pouze po předchozí domluvě a s horskými koly.

Pak se vydáme z5 do „rodného“ hotelu.

WAYTYPES
Singl: 5,86 km
Cesta: 13.4 km
Ulice: 2.88 km
Silnice: 7.09 km
Státní silnice: < 100 m

POVRCHY
Alpské: < 100 m
Nezpevněné: 18.6 km
Zhutněný štěrk: 280 m
Zpevněné: 3.66 km
Asfalt: 4.99 km
Neznámá: 1,74 km

Vodopád Wildensteiner

Trasa č.2: Hotel Turnersee – Vodopád Wildensteiner

Druhá cyklo trasa je naplánována tak, že v polovině trasy nás čeká Vodopád Wildensteiner. Ten se nachází v úchvatné soutěsce Trögerner Klamm. Vodopád je vysoký 54 metrů a pyšní se statusem nejvyššího volně padajícího vodopádu v Evropě! První polovina trasy vede vnitrozemím a je mírně kopcovitá. Cesta od vodopádu pak vede kolem vody, takže nás čeká „rovinatá“ pohoda.

WAYTYPES

Singltrek: 6,54 km
Cesta: 14.1 km
Příjezdová cesta: < 100 m
Cyklostezka: 7.39 km
Ulice: 7.02 km
Silnice: 8.40 km
Státní silnice: < 100 m

POVRCHY

Přírodní: 959 m
Nezpevněný: 15.0 km
Štěrk: 1.11 km
Zpevněný: 10.3 km
Asfalt: 11.1 km
Neznámý: 4.92 km

Bikepark Petzen

Trasa č.3: Hotel Turnersee – Bikepark Petzen

Trasa číslo tři je určená hlavně pro mladé účastníky. Tedy ne celá trasa. Celý okruh je pro všechny cyklo nadšence a je rozpůlený zastávkou v bajkovém ráji zvaném Bikepark Petzen.

MTB ZONE Bikepark Petzen: nekonečné bikerské dobrodružství na cestě do údolí po 12 kilometrů dlouhém flow country trailu! Vydejte se po stopách jezdců světového poháru na tratích EWS, Enduro Trail nebo profesionální trati „Thriller“. Rychlé sjezdy splňují i vysoké nároky technicky zdatných cyklistů. Ti, kteří dávají přednost klidné jízdě, se mohou vydat na průzkumnou trasu po cvičném hřišti. Začátečníci a rodiny s dětmi se mohou zdokonalit v technice jízdy v bezpečném prostředí. Půjčovna kol, škola cyklistické techniky a gastronomie se nacházejí přímo na stezkách!

Délka: 25 km MTB trailových cest
Obtížnost: od lehké po náročnou
To nejlepší: Gravity Card Member
18.- 19. června 2022 MTB Enduro World Series

Tady si dobrovolníci mohou zkusit co na kole zvládnou. My ostatní počkáme na odvážlivce při kávičce a pověstné gastronomii. Cesta zpět povede jinou trasou, takže v cíli u hotelu uzavřeme okruh o celkové délce nejméně 52 km.

WAYTYPES

Singl: 2,01 km
Cesta: 20.9 km
Cyklostezka: 7.16 km
Ulice: 6.50 km
Silnice: 15.0 km
Státní silnice: < 100 m

POVRCHY

Přírodní: 249 m
Nezpevněné: 17.8 km
Štěrk: 5.45 km
Zpevněný: 15.1 km
Asfalt: 11.0 km
Neznámý: 2.04 km

Hrad Hochosterwitz

Trasa č.4: Hotel Turnersee – Hrad Hochosterwitz

Čtvrtá vyjížďka má opět nějaké zajímavé místo na trase. Tentokrát je to hrad Hochosterwitz. Tento hrad je postavený na strmé dolomitové skále poblíž obce Sankt Georgen am Längsee. Jedná se o jeden z nejpůsobivějších rakouských hradů, který je korutanskou turistickou atrakcí. Hrad se nalézá v nadmořské výšce skoro 600 metrů, který odolal i tureckému nebezpečí. Čtrnáct bran a dlouhá přístupová cesta, osídlení už z doby bronzové a nejstarší výstavba opevnění přibližně z roku 860 z iniciativy Ludvíka Němce.

WAYTYPES
Cesta: 1.24 km
Přístupová cesta: 168 m
Cyklostezka: 9.04 km
Ulice: 8.33 km
Silnice: 45.8 km
Státní silnice: 6,21 km

POVRCHY
Nezpevněné: 1.31 km
Kompaktní štěrk: 4,33 km
Zpevněný: 23.7 km
Asfalt: 36.8 km
Neznámý: 4.61 km

Klagenfurt am Wörthersee

Trasa č.5: Hotel Turnersee – Klagenfurt am Wörthersee

Trasa č.5 nás zavede do Klagenfurtu. Tato pohodová trasa, která cestou tam vede převážně kolem řeky Glan a cestou zpět projedeme celým městem a k hotelu se vrátíme ze severu. Máme se na co těšit.

 

Klagenfurt am Wörthersee, (slovinsky a česky Celovec, do roku 2008 zkráceně jen Klagenfurt), je statutární město a zároveň hlavní a největší město rakouské spolkové země Korutany, 235 km jihozápadně od Vídně, 100 km jihozápadně od Štýrského Hradce a 20 km severně od hranic se Slovinskem. Leží na řece Glan u jezera Wörthersee, v nadmořské výšce 446 m. Žije zde 101 tisíc obyvatel a je tak 6. největším rakouským městem.

WAYTYPES
Singl: 5,36 km
Cesta: 24.8 km
Přístupová cesta: 227 m
Cyklostezka: 23.4 km
Ulice: 13.1 km
Silnice: 4.03 km
Státní silnice: 176 m

POVRCHY
Nezpevněný: 27.9 km
Kompaktní štěrk: 493 m
Dlažební kostky: 490 m
Zpevněný: 20.7 km
Asfalt: 18.8 km
Neznámý: 2,69 km

Kolem jezera Klopeiner See

Trasa č.6: Hotel Turnersee – Klagenfurt am Wörthersee

Šestá trasa bude vlastně naší prémiovou a úvodní. Ta je naplánovaná pro zájemce ihned po příjezdu do místa pobytu. Při tomto putování prozkoumáme mírně široké a dalekého okolí. Na konci trasy vystoupáme na první rakouský kopeček a pokocháme se krásnou vyhlídkou přímo nad hotelem. Z tohoto kopce se rozjedeme dvěma směry. Odvážlivci se vrhnou do bikerské trati (nenáročná) a pohoďáci se vrátí cestou na úpatí hory a sjedou přímo k hotelu.

WAYTYPES
Singl: 2.08 km
Cesta: 2.19 km
Cyklostezka: 3.02 km
Ulice: 2.63 km
Silnice: 3.08 km

POVRCHY
Nezpevněný: 4.56 km
Zpevněný: 3.63 km
Asfalt: 3.9 km
Neznámý: 895 m

hiking-icon-png-11

Něco málo turistiky nám třeba

Klettersteig Lärchenturm

Jste-li příznivci skalnatých terénů, pak vás tato via ferrata nezklame. Výhledy na okolní hory a údolí jsou při dobrém počasí nádherné, jen pozor na padající kamení. Vlastní výstup je poměrně náročný, avšak míst pro odpočinek zde naleznete dostatek – náročnější je především začátek a samotný závěr ferraty. Právě na konci via ferraty vás čeká nejstrmější úsek (D), pokud vám však docházejí síly, můžete na vrchol vylézt o něco lehčí cestou (C), neboť pod závěrečnou strmou věží se cesta rozdvojuje.Namísto vrcholového kříže na věži naleznete mohutnou, asi metr vysokou karabinu. Popis ferraty

Hochstuhl / Stol (2237 m)

Rakousky Hochstuhl, Slovinsky Stol je nejvyšší hora Karavanek. Vrchol této korutanské hory dosahuje výšky 2.237 m.n.m. Nachází se přímo na státní hranici mezi Slovinskem a Rakouskem asi 9 km severně od Radovljice a 14 km jihozápadně od Ferlachu. Na vrchol lze vystoupit buď z rakouské strany z obce Feistritz im Rosental či od chaty Klagenfurter Hütte, nebo ze slovinské strany z obce Žirovnica či od chaty Prešernova koča.

 

Start naší túry bude z Parkoviště pod horou (parking Feistritz im Rosental). Počátek trasy vede pohodovým údolím, na které navazuje prudší kamenné stoupání. To nás dovede pod skálu. Ano i při tomto turistickém výšlapu si čichneme k ferratové cestě. Nečekejte žádnou ferratovou bombu. Je to takový klasický zajištěný chodníček na vrchol hory.  Pokud bude dobré počasí, tak si rozhodně užijete krásná horská panoramata. A tak je potřeba promáznout paměti na vašich fotoaparátech.  Via ferrata Hochstuhl – Klettersteig nabízí příjemný nenáročný výstup zajištěnou cestou s více než 400 metrů ocelových fixních lan a mnoha kolíky. Při výstupu je krásný výhled na horskou chatu Klagenfurter Hütte.

Po zdolání vrcholu Hochstuhlu bude pokračovat již turistickou trasou směr Klagenfurter Spitze / Celovška špica (2102 m), kterou se pokusíme zdolat.

Cestou zpátky (bude-li ještě síla a chuť) na vyběhneme na Bielschitza (1959 m). No a vše zakončíme něčím dobrým na horské chatě Klagenfurter Hütte. Od chaty nás pak čeká jen příjemný setup na parkoviště k autíčku.

 

Pro statisky je nutné dodat, že trasa je dlouhá 11,5 km a převýšení, které dosáhneme bude cca 1.210 m.n.m.

Soutěska Tscheppaschlucht Ferlach

Pokud máte rádi přírodu ve své nespoutané formě, tak právě zážitek na Tscheppaschluchtech je pro vás jako stvořený. Procházka kolem říčky Loibelbach vás bude fascinovat. Celá cesta má cca 7 km.


Začátkem je příjezd na parkoviště kousek za vesnicí Unterloibl. Poslední dva roky je parkoviště zpoplatněno a to částkou 2 Eur na celý den. Z parkoviště přejdete přes silnici pomocí mostu a dáte se směrem k vstupní bráně. Po cestě ještě potkáte lanový park s dlouhým přejezdem po laně přes údolí. Cena za toto svezení je 20 Eur. Následně jdete stále z kopce pomalu do údolí k říčce Loibelbach. Po zhruba 10 min. chůze dorazíte ke vstupu do soutěsky. Je zde občerstvení.

Ihned po vstupu do soutěsky vás uchvátí čistota říčky a cesta sevřená mezi dvěma stěnami a svěží vzduch. Na začátku najdete po cestě pár poučných stezek, jako ukázku obydlí dřevorubců, nebo možnost ochutnání zdejší čisté pramenité vody. Cesta se pak pomalu začne ubírat po větších či menších schůdkách a schodištích, kdy se budete poměrně často zastavovat nad krásnými lagunami modrozelené vody, vodopády a jinými krásnými pohledy na tuto přírodní scenérii.
 

Asi hlavním lákadlem je přechod přes zavěšený most u největšího vodopádu, který se jmenuje Teufelbricke (čertovský mostek). Zde si můžete také udělat památeční fotku, kterou pak naleznete na stránkách města Ferlach (www.ferlach.at). K mostu vede točité schodiště a po jeho zdolání se ocitnete na houpajícím se mostku, kdy pod nohami máte průhledný rošt. Za mostem je krásný pohled na vodopád, dá se zde i posedět a trochu si odpočinout. Také je zde výstup k autobusové zastávce sběrného autobusu, který vás odveze zpět na parkoviště.

Nicméně doporučujeme ještě pokračovat dále, a to směr Bodental. Toto malebné údolí nabízí nejen dobré občerstvení v místním Gasthofu, ale také další možnosti, jak si výlet ještě prodloužit. Cesta stále vede kolem říčky, ale již není tak náročná. Pomalu stoupá lesem a občas musíte překonat nějaké kořeny nebo sesuvy půdy, které každý rok změní profil cesty. Po příchodu do Bodentalu budete jistě obdivovat místní chaty a chatičky. Místní Gasthof nabízí krásné posezení na venkovní terase s výhledem na strmé vrcholy Slovinsko Rakouských Karawanken.
 

Jinak po dobrém obědě, máte možnost počkat na sběrný autobus, který vás odveze v rámci zaplaceného vstupného zpět na parkoviště. Jezdí každou hodinu

50004

Koupání, relax a pohoda

Pohoda u Hotelu

Určitě každý účastník tour ocení chvíli pohody u hotelového bazénu. Plavky, sluníčko, lehátko, bazén s mořskou vodou – neodolatelná nabídka, že?

Koupání v jezeře

Kdo nemá rád bazény a dává přednost koupání v přírodě, tak tady máme nabídku nejteplejšího jezera v Rakousku. Jezero se může ohřát teplotu vody kolem 29 °C. To má rád nejeden milovník vody.    

Nenáročná procházka přírodou

Pokud si netroufnete vyrazit do velkých hor, tak jistě nepohrdnete procházkou krásnou přírodou jižního Rakouska.

Postřehy před odjezdem

Související obrázky: