Den druhý – na kole do vnitrozemí

O náplni druhého dne ve Slovinsku nebylo pochyb. Vyrazíme na kole. Večerní plánování bylo vcelku jednoduché. Na rozjezd něco menšího. Něco kolem pětatřiceti kilometrů. Předpověď byla příznivá tak nebylo co řešit, jedeme. Jelikož jsem ranní ptáče, tak jsem ještě cestu modifikoval (trošinku přidal kilometrů), nahrál vše do navigace a mohlo se jet. Bohužel Honza stále nebyl ready, a tak výlet byl bez největšího tahouna. Jelikož jsem si nepřivezl kolo a jedno tou dobou nabývalo, měl jsem jasno. Pojedu Honzovým bazmekem. Problém byl v pedálech kola, které potřebují speciální botky. Po nazutí a sešlápnutí se bota s pedálem spojí. Problémy nastává při zastavení. Pedál zásadně pustí botku, kterou nepotřebujete, a tu co potřebujete na zastavení pevně uvězní a nepustí. Je jasné, že nastává komická situace, kdy plná občerstvovací stanice se baví Vaším plácnutím o zem. To se mě stalo během jízdy hned dvakrát. Pojďme, ale zpátky k našemu cyklování. Trasa vedla kolem města naší dovolené. V plánu vylo navštívit jezero Bukovniškov a tropickou zahradu, která se specializuje na orchideje. První půle trasy byla celkem kopcovitá a všechny vrchařské prémie sklízela Lucka a Jana. Terén byl až k jezeru velmi členitý. Chvíli jsme jeli po asfaltu, chvíli po šotolině či korytem vyschlé řeky. Jezero v podobě menší třeboňské kaluže nás nikterak neoslovilo, a tak jsme šlápli do pedálu směrem k tropical island. Tady se cesta začínala narovnávat, a tak my starší jsme mohli také ukázat svůj cyklistický um. A bylo nás s Jirkou v čele pelotonu vidět. Postupujícími kilometry a díky 32 st. horku, ale naše aktivita pomalu upadala. K tomu také přispělo to, že cestou nebyla žádná občerstvovací stanice. Jen samé kosmetické salony. Nevíme, co si máme o Slovincích myslet. U nás je to jednoduché. Co vesnice to kostel a kde je kostel, tak je nejméně jedna hospoda. Nakonec zcela vyčerpáni jsme dojeli do Murské Soboty, kde nás čekala záchrana od žízně. Holky si dali ledovou kávu se sladoledom a cider. My chlapi samozřejmě Laško pivo. Děti školou povinné nealko. Síly byly načerpány, a tak hurá zpět do hotelu. No, a hlavně do hotelových lázní. Ty byly součásti výbavy hotelu. Pak večeře, spol. hry a zítra zase na kolo. Dnes jsme ukousli prvních 53 km.