Dovolená v Julkách – Den č.5

Den 5 – Soutěska Vintgar, Bohinjské jezero

U vrátnice Soutěsky Vintgar 🙂

Pátý den v Julkách bych náš třetí turistický. Po procházce k vodopádům Matuliek a navštívení planiny Kanin jsme měli v itineráři celodenní túru ke třem plesům. Naše plány se začali hroutit hned ráno. Počasí nás odrazovalo od této 5hodinové túrky a tak jsme říkali, že navštívíme soutěsku Vintgar a pak uvidíme zda se ukáže sluníčko. Po snídani jsme se sbalili a vyrazili na cestu k soutěsce. Soutěska nás přivítala poměrně velkým davem lidí. Již po zaplacení jsme se prodírali houfem lidí, kteří chtěli vidět tento slovinský skvost. Možná, že budu trochu kritický, ale Vintgar neslnila mé očekávání. Hafo lidí, nízká hladina vody. Viděl jsem, ale již bych si tuto atrakci odpustil. Jediné, co na tomto zastavení bylo pozitivní bylo to, že nám vylezlo sluníčko a bylo teploučko.

V soutěsce

Hurá k Bohinjskému jezeru. To oproti Bledu bylo krásně zasazené do skalní scenérie. Po zaparkování jsme se zkontrolovali čas a již nám bylo jasné, že plánovanou túru nemůžeme stihnout. Přesto jsme se vydali s lanovce. Ale ouha. Lanovka, která byla zakreslená v mapě nebyla nic jiného než zásobovací, které vyjížděla ze stodoly. Stodola hodně pamatovala. Možná i natáčení Vinetua. Vše jsme přeorganizovali a vydali se nejdříze k vodopádu Savica. Slap Savica byl také vzhledem k suchu poloviční. Cestou zpět se již ozývali otroci (slovinsky děti), že prej mají hlad. Naštěstí místní šopa nám byla k dispozici a porce místního čevapčiči byla slušná.

Pohled na Bohinjské jezero od vodopádu Savica

Po obědě jsme vyrazili na vodní taxík, který nás dovezl na nejvzdálenější stranu Bohinjského jezera. Toto turistické centrum se nazývalo Ribčev Laz. Tady jsme si dali zmrzku a vydali se kolem jezera. Byla to krásná procházka, kde přímo od vody se zvedaly skály. Příjemně jsme se prošli, ba aj smočili nohy a ti nejodvážlivější ponořili do vody i něco více. Toto místo se nám moc líbilo. I teta Silva poprvé za dovolenou připustila, že příští léto si dovede představit bez moře. Tak jí toto místo učarovalo.

Ribčev Laz, začátek okruhu kolem jezera

Večery byly takové monotónní. Hra v molky, stolní společenské hry a UNO. U toho jsme baštili „bůčky“ a pili lahodný pivní mok. A náramně se bavili.