Den 3 – Výlet kolem Saas Fee

Pondělní ráno nás přivítalo zamračeně. Nad celým údolím se převalovaly černé mraky, ze kterých se snášel ne silný, ale vytrvalý déšť. A tak jsme neměli kde spěchat. Po vydatné snídani jsme si dali kafíčko a přemýšleli co v takové slotě budeme dělat. Zůstaneme pod peřinou v teple ubytování nebo vyrazíme do hor? Naštěstí vyhrála druhá varianta. Kolem desáté hodiny jsme vyrazili na „malý“ okruh kolem údolí Saas Fee. První kroky nás vedly na lanovku, která nás vyvezla na masiv Hanning do výšky 2.300 m.n.m. Na horní stanici lanovky bylo obzvláště ošklivě a tak jsme chvíli přemýšleli nad návštěvou místní restaurace a odjezd lanovkou dolů.

Všechny tyto myšlenky jsem zarazil já a určil směr kudy se vydáme. První hodinu to vypadalo, že nás déšť a mlha budou provázet celý den. Ale kolem dvanácté hodiny se mlha začala zvedat a déšť ustávat. My jsme vyrazili od lanovky stezkou, která se zařezávala do svahu a mířila k plesu s názvem Gletschersee. Jelikož jsme převážně šli po vrstevnici tak cesta nebyla vůbec náročná. V každém údolí jsme museli překračovat hučící horské potoky. Když jsme se blížili k údolí, kde se nachází pleso Gletschersee se cesta změnila v příkrý sestup. Ten trval až na hranu údolí. Od plesa jsme se začali vracet do města. Celá tato cesta byla velice pěkná, vedla pod vysokými štíty místních hor.

Měli jsme ještě dobrý čas, a tak ve městě nasedáme na autobus a vydáváme se do jiného údolí, do města Saas Grund. Tady jsme měli v plánu navštívit ledovec Hochsaas. Cestu na ledovec jsme vzali přes lanovku, která končila poblíž restaurace Hochsaas. To bylo, co jsme tady v údolí v pondělí viděli. Nahoře nás přivítala mlha, déšť a silný vítr. Zkusili jsme tomu dát čas na vylepšení v restauraci, ale když se k rozmaru počasí přidal srpnový sníh bylo jasno. Jedeme nejbližší lanovkou dolů. Dole jsme mrzli při čekání na autobus. A čekání bylo dlouhé. V této části Švýcarska totiž rozhodně nic neví pořekadlu „přesný jako švýcarské hodinky“. Prostě jeden bus nedorazil a druhý měl dvacet minut zpoždění. Nakonec se vše povedlo a zanedlouho jsme si užívali teplou sprchu, suché oblečení a teplou postýlku. Po večeří jsme započali nelítostné boje ve stolních a karetních hrách. Pak ještě večerní modlitba za úterní sluníčko a hurá do hajan.